Als je door een ongeval letselschade oploopt en iemand anders daarvoor verantwoordelijk is, dan verwacht je dat jouw schade door de verzekeraar van de veroorzaker wordt vergoed. Maar stel dat de verzekeraar jouw schadeclaim afwijst, wat dan? Of jouw rechtsbijstandsverzekeraar adviseert je om akkoord te gaan met een te lage schadevergoeding, wat kan je daartegen doen?
26.11.23

Een second opinion vragen?

Doorbreken van een impasse

Als je door een ongeval letselschade oploopt en iemand anders daarvoor verantwoordelijk is, dan verwacht je dat jouw schade door de verzekeraar van de veroorzaker wordt vergoed. Maar stel dat de verzekeraar jouw schadeclaim afwijst, wat dan? Of jouw rechtsbijstandsverzekeraar adviseert je om akkoord te gaan met een te lage schadevergoeding, wat kan je daartegen doen?

Een onterechte afwijzing van de schadeclaim komt vaak voor. Dat geldt zowel voor een zaak waarin je schade claimt bij de verzekeraar van de tegenpartij als voor een zaak waarin je schade claimt bij jouw eigen ongevallenverzekeraar. Soms wijst een verzekeraar de schadeclaim af om geen schadevergoeding te hoeven uitbetalen, maar het kan ook komen doordat jouw belangenbehartiger de schade niet goed heeft onderbouwd. Ook het aanbieden van een (te) laag bedrag aan schadevergoeding door de verzekeraar komt geregeld voor. Je hebt als uitgangspunt recht op volledige schadevergoeding, maar jouw belangenbehartiger zal dat wel zorgvuldig in kaart moeten brengen.

Second opinion

Je kan bij ons terecht voor een second opinion bij letselschade, wanneer je het niet eens bent met de verzekeraar van de tegenpartij, jouw eigen verzekeraar, of de belangenbehartiger die jouw zaak behandeld. Ook als je twijfelt over de manier waarop jouw zaak wordt behandeld, is een second opinion een goede zet. Het is immers belangrijk dat je vertrouwen hebt in de wijze waarop jouw belangen worden behartigd. Twijfel je over de reden voor de afwijzing van jouw schadeclaim, de werkzaamheden in jouw letselschadezaak of over het voorgesteld bedrag aan schadevergoeding? Vraag dan altijd om een second opinion bij een letselschadeadvocaat. De kans is aanwezig dat je twijfel gegrond is.

Hoe werkt dat?

Iedereen die letselschade heeft opgelopen kan bij ons terecht voor een second opinion. Als je een second opinion wilt aanvragen, dan zetje de volgende stappen:

1) Je neemt contact met ons op en omschrijft beknopt het probleem en je bedenkingen. Dat kan zowel telefonisch, per email of via het contactformulier op onze website. We maken vervolgens een afspraak voor een gesprek.

2) Je vertelt ons in het gesprek over jouw letselschade en hoe het schaderegelingstraject tot nog toe is verlopen. Op basis van deze informatie ontvang je van ons een algemeen juridisch advies of eerste indruk waarmee je hopelijk verder kan.

3) Wanneer we vervolgens in onderling overleg besluiten tot dossieronderzoek, machtig je ons om jouw dossier op te vragen bij de belangenbehartiger waar de zaak op dit moment in behandeling is.

4) Eén van de advocaten van Van Diepen Letselschade bestudeert vervolgens jouw dossier en gaat  met jou in gesprek over wat er mogelijk en onmogelijk is. We besteden aandacht aan wat er goed en fout is gegaan in onze ogen.

5) Ben je tevreden over ons advies? Je kan ons advies meenemen naar je eigen behandelaar om de zaak vlot te trekken of kunt overstappen. Dat is aan jou.

Meer informatie

Wil je meer weten over de mogelijkheden, of wil je jouwletselschadezaak graag aan ons voorleggen? Neem dan vooral contact met ons op!

Veelgestelde vragen

Hoe herken ik een ‘slechte’ belangenbehartiger?

Hoe hoog is mijn schadevergoeding?

Hoe blijven jullie advocaten op de hoogte?

Gelden maxima voor schadeposten?

Hoe houd ik een goede administratie bij?

Van Diepen Letselschade

Wij staan voor je klaar

Onze inzet is om jou (juridisch) te ontzorgen. Jij hebt als slachtoffer of gedupeerde immers al genoeg aan je hoofd. Schroom niet en zoek contact met ons, om in de meeste gevallen gratis rechtshulp te ontvangen van ervaren en gespecialiseerde advocaten.